Nieuwe app – belangrijke vernieuwingen

De nieuwe app die is gelanceerd in mei heeft een heel aantal vernieuwingen. Dit zorgt er ook voor dat het fijn is om enkele zaken uitgelegd te krijgen. Hieronder vind je deze belangrijke informatie.

Voor telefoons met het besturingssysteem iOS (vanaf iOS 8.0) of Android (vanaf besturingssysteem 5.0) hebben we een nieuwe app ontwikkeld. Heb je een Windows telefoon? Dan moet je helaas nog even wachten, want daar hebben we nog geen app voor ontwikkeld. Gelukkig kunnen we je wel vermelden dat we hier na de zomer mee aan de slag gaan. Houd ons dus in de gaten! Als je testgebruiker voor de Windows telefoon wilt worden, horen we dat graag. Je krijgt dan de app wat eerder toegestuurd om te helpen testen.

Instellingen van je telefoon

Om de app zo goed mogelijk te laten werken, is het van belang dat je een aantal instellingen goed hebt staan:

  • GPS-locatie: zorg ervoor dat uw GPS-locatie aan staat. Zo kunnen we je overal alarmeren waar HartveiligWonen actief is. Bovendien gaat de alarmering via de app sneller dan via sms (mobiele data gaat sneller dan sms-verkeer). Mocht uw GPS-locatie een keer niet werken, dan wordt er als back-up altijd een sms gestuurd. Zo weten we zeker dat een oproep aankomt.
  • Pushmeldingen: om een reanimatieoproep te ontvangen, moet er een pushbericht verstuurd kunnen worden. Zorg ervoor dat deze aanstaat. Anders kunnen we enkel alarmeren via sms.

Ik heb een iPhone (iOS)!

Notificatiemeldingen: het is van belang dat je meldingsstijl hebt staan op Blijvend (i.p.v. Tijdelijk). Het is belangrijk dat dit op Blijvend staat, anders komen er geen notificaties en lijkt de reanimatieoproep op een sms. Zie hier het stappenplan om dit goed te zetten.

Ik heb een Android telefoon!

App-optimalisatie: Een aantal Samsung-toestellen heeft een app op de telefoon, genaamd ‘App-optimalisatie’ die ervoor zorgt dat een app uitgeschakeld wordt nadat deze drie dagen niet gebruikt wordt. Dit betekent dat de HartveiligWonen App na drie dagen niet gebruikt te worden uitgeschakeld wordt en de locatie niet meer bijgehouden wordt, waardoor u op basis van een oude locatie opgeroepen wordt. Gelukkig kan deze ‘App-optimalisatie’ voor de HartveiligWonen App uitgeschakeld worden, gebruik daarvoor het stappenplan.

Beschikbaarheid aan/uit

In de app kunt u nu heel gemakkelijk uw beschikbaarheid aanpassen. Dit kunt u doen door de ‘Niet Storen-knop’ aan of uit te zetten. Deze zit in het menu en deze vindt u door te klikken op de drie horizontale streepjes (hamburgermenu).

Het geluid…

Bij een nieuwe app hoort ook een nieuw alarmeringsgeluid! Hier kun je het geluid beluisteren, zodat je direct weet als je een reanimatieoproep ontvangt. Om dit geluid te ontvangen, moet het geluid van je telefoon wél aanstaan. Een app kan de telefooninstellingen namelijk niet overrulen.

Spot een AED!

Vind jij ook dat er meer AED’s in het systeem van HartveiligWonen moeten komen? Spot dan een AED zodra je er een ziet! Het werkt als volgt: als je een AED ziet waarvan je weet dat deze nog niet in het systeem staat (dit kun je zien bij AED’s in de buurt), spot dan die AED en tip ons! Met een aantal algemene gegevens over de AED zullen wij vervolgens contact opnemen met de eigenaar van de AED en komt de door jou gespotte AED misschien wel in het systeem!

Aandachtspunten voor de app

  • Zorg er altijd voor dat de app op de achtergrond blijft draaien, zodat je ook echt gealarmeerd kunt worden. Bij sommige Samsung toestellen, kan je app na 3 dagen niet gebruikt te zijn, afgesloten worden. Kijk hier hoe je ervoor zorgt dat dit niet gebeurt.

Kijk voor veelgestelde vragen ook op de veelgestelde vragen op onze website.

Terug